Optymalizacja stron WWW.
Strony internetowe to aktualnie najpopularniejsza forma przekazywania informacji. Oczywistym faktem jest, że strony WWW nie służą jednak jedynie do tego pierwszego celu, coraz częściej spotykamy się z opcją, w której to strona internetowa jest przerabiana w sklep online, dzięki któremu możemy dokonywać zakupów przez internet. Jest to w ogromnym stopniu ułatwienie naszego życia codziennego, nie musimy już wychodzić do sklepów żeby zakupić konkretny sprzęt, usługi czy odzież. Strony internetowe nie biorą się jednak znikąd, powstają one w żmudnym i trwającym bardzo długo procesie, którego jednym z etapów jest właśnie optymalizacja.
Optymalizacja stron internetowych to nic innego jak wykorzystywanie i przerabianie szat graficznych i gotowych szablonów w taki sposób, aby stronia nie zacinała się na słabszych komputerach i ładowała się bardzo szybko nawet na tych słabych i powolnych dostępach do sieci internetowej. Mówiąc bardzo ogólnie i w skrócie, kod HTML którym zapisana jest strona musi zostać przerobiony w taki sposób, aby poprawić jakość korzystania ze strony przez zwykłych użytkowników. Optymalizacja stron WWW odpowiada za ich szybkie ładowanie się oraz sprawną i efektywną nawigację na witrynie.
Optymalizacja jest zdecydowanie najważniejszym etapem chociażby dla sklepów internetowych, dla których istotne jest szybkie wczytywanie – tysiące produktów zawartych na stronach, przeróżne filtry czy setki kategorii i podstron – to wszystko czysto teoretycznie nie działa dobrze na witrynę internetową i znacznie spowalnia jej działanie. Kluczem to sprawnego i błyskawicznego działania naszej strony internetowej jest więc wykorzystywanie, oczywiście bardzo rozsądnie, optymalizacji.
Nigdy nie będziemy w stanie uzyskać efektu, w którym to nasza strona która jest sklepem online załaduje się w mniej niż sekundę, ale możemy znacznie skrócić ten czas oczekiwania z chociażby dwunastu sekund nawet na trzy. Jest więc to ogromna różnica, którą bez wątpienia odczuje zwykły użytkownik przeglądający nasz sklep – co za tym idzie poczuje się on bardziej komfortowo przeglądając witrynę naszego sklepu w tak szybkim tempie, co automatycznie zwiększy szansę na to, że zostanie on naszym klientem.