Czym powinna cechować się dobra reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna to jednak z najszerszych i najczęstszych form stosowania reklamy. Od wieków ludzie wystawiali przed swoimi kramami szyldy, tabliczki i plakaty informujące o towarach, promocjach, obniżkach okazjach. Bez względu na upływający czas zadanie reklamy jest bowiem takie samo. Ma ona skłonić odbiorcę do zakupu danych produktów bądź usług. Obecnie reklama zewnętrzna ze względu na rozwijające się technologie graficzne jest coraz bardziej zaawansowana.
Możemy tu mówić zarówno o formach najprostszych takich jak ulotki, foldery czy wlepki przez plakaty w różnych formatach, afisze, tablice banery po reklamy znajdujące się na samochodach środkach komunikacji miejskiej. Aby reklama zewnętrzna właściwie pełniła swoją rolę musi jednak spełniać kilka warunków. Po pierwsze musi być atrakcyjna wizualnie i dopracowana graficznie, tak aby przyciągała wzrok. Po drugie powinna posiadać jasny przekaz. Po trzecie ponowna posiadać coś co jakoś ją wyróżnia i będzie łatwe do zapamiętania. Może to być zarówno ciekawa grafika, jak i chwytliwe hasło reklamowe.