Optymalizacja stron WWW.

Cze 30, 2018 przez

Optymalizacja stron WWW.

Strony internetowe to aktualnie najpopularniejsza forma przekazywania informacji. Oczywistym faktem jest, że strony WWW nie służą jednak jedynie do tego pierwszego celu, coraz częściej spotykamy się z opcją, w której to strona internetowa jest przerabiana w sklep online, dzięki któremu możemy dokonywać zakupów przez internet. Jest to w ogromnym stopniu ułatwienie naszego życia codziennego, nie musimy już wychodzić do sklepów żeby zakupić konkretny sprzęt, usługi czy odzież. Strony internetowe nie biorą się jednak znikąd, powstają one w żmudnym i trwającym bardzo długo procesie, którego jednym z etapów jest właśnie optymalizacja.

Optymalizacja stron internetowych to nic innego jak wykorzystywanie i przerabianie szat graficznych i gotowych szablonów w taki sposób, aby stronia nie zacinała się na słabszych komputerach i ładowała się bardzo szybko nawet na tych słabych i powolnych dostępach do sieci internetowej. Mówiąc bardzo ogólnie i w skrócie, kod HTML którym zapisana jest strona musi zostać przerobiony w taki sposób, aby poprawić jakość korzystania ze strony przez zwykłych użytkowników. Optymalizacja stron WWW odpowiada za ich szybkie ładowanie się oraz sprawną i efektywną nawigację na witrynie.

 

Optymalizacja jest zdecydowanie najważniejszym etapem chociażby dla sklepów internetowych, dla których istotne jest szybkie wczytywanie – tysiące produktów zawartych na stronach, przeróżne filtry czy setki kategorii i podstron – to wszystko czysto teoretycznie nie działa dobrze na witrynę internetową i znacznie spowalnia jej działanie. Kluczem to sprawnego i błyskawicznego działania naszej strony internetowej jest więc wykorzystywanie, oczywiście bardzo rozsądnie, optymalizacji.

 

Nigdy nie będziemy w stanie uzyskać efektu, w którym to nasza strona która jest sklepem online załaduje się w mniej niż sekundę, ale możemy znacznie skrócić ten czas oczekiwania z chociażby dwunastu sekund nawet na trzy. Jest więc to ogromna różnica, którą bez wątpienia odczuje zwykły użytkownik przeglądający nasz sklep – co za tym idzie poczuje się on bardziej komfortowo przeglądając witrynę naszego sklepu w tak szybkim tempie, co automatycznie zwiększy szansę na to, że zostanie on naszym klientem.