Forma reklamy a adresat

lip 17, 2017 przez

Forma reklamy a adresat

Reklama może przejawiać różne niejednokrotnie bardzo zróżnicowane formy. Można ją podzielić między innymi ze względu na rodzaj wykorzystywanego medium na reklamę prasową, radiową, telewizyjną czy najpopularniejszą ostatnimi czasy reklamę telewizyjną. Oprócz tego wyróżniamy różne rodzaje reklamy zewnętrznej, a więc szyldy, tablice, banery, plakaty czy foldery i ulotki. Reklama dzieli się jednak również ze względu na to do jakiego typu odbiorcy ma trafiać.

 

I tak możemy ja podzielić na reklamę przemysłową, której odbiorcą mają być przede wszystkim przedsiębiorcy i hurtownicy jak i reklamę detaliczną, która ma trafiać bezpośrednio do konsumentów. Bardzo ważne jest określenie swojego potencjalnego targetu (czy na to być przykładowo młodzież, kobiety, dzieci czy emeryci), ponieważ mając przed oczami konkretnego odbiorcę nie tylko łatwiej będzie nam stworzyć skuteczną reklamę, ale też określić jaki rodzaj medium będzie w jej przypadku najefektywniejszy. Bez względu na formę i treść zadanie reklamy jest praktycznie jedno. Ma ona skłonić odbiorcę do nabycia określonych towarów i usług.

Podobne

Tagi