Direct mail – co to jest?

kwi 12, 2020 przez

Direct mail – co to jest?

We współczesnym świecie marketingu jedną z największych wartości dla każdej firmy pozostają dane klientów lub potencjalnych klientów. Gdy posiadamy odpowiednie dane kontaktowe, w tym między innymi adresy potencjalnych klientów, możemy z powodzeniem postawić na marketing bezpośredni. Jedną z jego odmian jest tzw. direct mail. Co to właściwie jest? Direct mail to nic innego jak spersonalizowany i indywidualny komunikat marketingowy, który wysyłany jest do potencjalnego klienta drogą pocztową.

Głównym celem takiej komunikacji jest przede wszystkim zainteresowanie potencjalnego klienta oraz dotarcie do niego bezpośrednio z reklamowym komunikatem. W ten sposób wzbudzimy nie tylko ciekawość, ale również po odpowiedniej personalizacji nadamy naszej przesyłce wyjątkowego charakteru. Klientowi zdecydowanie trudniej będzie wrzucić do śmieci personalizowany i dedykowany jemu komunikat, czym wyróżniamy się spośród dziesiątek ofert reklamowych, które trafiają do klientów każdego dnia. Współczesna technologia i marketing sprawia, że na każdym kroku klienci otrzymują komunikaty informacyjne lub promocyjne.

Jak zwiększyć atrakcyjność takiego przekazu?

Posiadając odpowiednią bazę danych jesteśmy w stanie skutecznie zastosować kampanię w oparciu o direct mailing. Oczywiście dostarczenie odpowiedniego przekazu bezpośrednio do skrzynki klienta to tylko początek. Komunikat powinien być interesujący i sprawić, że klient nie tylko go zobaczy, ale również w jego świadomości utrwali się wiedza o danej firmie lub produkcie, a w najlepszym przypadku od razu bezpośrednio skontaktuje się w sprawie zakupu lub zdobycie wiedzy na temat danych usług.

Aby wydłużyć czas kontaktu klienta z komunikatem reklamowym oraz zwiększyć żywotność reklamy, warto komunikat wzbogacić o dodatkowe atrybuty. Mogą to być między innymi karty lojalnościowe, bony rabatowe lub czasowa promocja na zakup produktu lub wykonanie danej usługi. Takie komunikaty zwiększają szanse na to, że klient wróci do naszego komunikatu i zwiększy się poziom styku klienta z marką. W ten sposób zbudowany zostanie większy poziom zaufania, a budowana relacja może skutkować zwiększeniem konwersji sprzedażowej. W przestrzeni online direct mail to odpowiednie działania mailingowe.

Podobne

Tagi